אדריכל סרג' בן דוד

תכנון משרדים – כל השלבים הנדרשים

תוכן עניינים

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר השקעה בכל הקשור לתכנון ועיצוב משרדים, בכל התחומים ובכל הגדלים. המשרדים של היום אינם מזכירים ולו במעט את המשרדים של פעם אי שם בשנות ה – 50-60 למרות שרוח התקופה העיצובית של אותן השנים עושה "come back"  גם למשרדים המעוצבים של היום, יחד עם סגנונות עיצוביים רבים נוספים.

בהתאם לסוג העסק, עיצוב המשרד יכול להיות מודרני ומתקדם (משרדי הייטק /  דיגיטל) או סולידי ואלגנטי (משרד עו"ד, / ביטוח). חלוקת החלל גם היא מושפעת מנתונים אלו ויכולה להיות החל מ"אופן ספייס" ועד חלוקה ל"קוביות" קטנות, משרדי "אקווריום" וכו'.

תכנון משרדים הוא חלק בלתי נפרד מהנראות של העסק ולא חשוב מה גודלו. עובדים המגיעים למשרד מחשיבים אותו כמקום מרכזי וחשוב ביומיום ולכן חשיבות הנוחות והאווירה הינה קריטית בעבורם. משרד מעוצב המקרין את רוח העסק ואת אופיו משדר לעובדים יציבות ותחושת שייכות מוגברת, ככל שתשקיעו בכך, כך תתחזק תחושת הנאמנות אצלם. אך, תכנון ועיצוב המשרד אינו נוגע רק לעובדים בעסק, אלא גם לאנשי ההנהלה, האינטראקציה עם ספקי השירות השונים / הלקוחות המגיעים למשרד במהלך היום ולכן גם את אלו יש לקחת בחשבון בתכנון המקיף של המשרד.

מה כדאי לדעת על תכנון מבני משרדים לפני שיוצאים לדרך?

תכנון משרדים הוא תהליך מורכב אך חשוב. ע"י ביצוע כל השלבים כראוי, אתם יכולים ליצור משרד יעיל ופרודוקטיבי עבור העובדים שלכם. תכנון משרדים דורש התייחסות למספר גורמים, למשל:

  • סוג / תחום העסק.
  • תיאום ציפיות.
  • איפיון צרכי העסק / העובדים.
  • פונקציונליות פרודוקטיבית.
  • תקציב.

לאחר שהוגדרו הגורמים המשפיעים על התכנון והעיצוב של המשרד, ניתן להתקדם לשלבים הבאים:

הגדרת מטרות

השלב הראשון בתכנון ועיצוב משרדים הוא להגדיר את מטרות העסק. מה אתם רוצים להשיג באמצעות המשרד? האם אתם רוצים למשוך לקוחות חדשים? למכור מוצרים או שירותים? ליצור מודעות למותג שלכם? לאחר שתגדירו את המטרות, תוכלו להתחיל לתכנן את המשרד בהתאם.

מחקר

לאחר שהוגדרו מטרות המשרד, רצוי לבצע מחקר כדי להבין את קהל היעד / הלקוחות. מה הם מחפשים במשרד? מהם הצרכים והרצונות שלהם? לאחר שתבינו את אלו, תוכלו להתאים את המשרד שלכם לצרכים שלו.

כעת מגיע השלב בו יש לבחור את האדריכל המתאים, המתמחה בתכנון משרדים, שיוכל להעביר את כל התכניות מהנייר אל השטח.

כיצד לבחור אדריכל משרדים?  

בחירת אדריכל משרדים לתכנון המשרד היא החלטה חשובה במיוחד, שכן, האדריכל יהיה אחראי על יצירת סביבה יעילה ונעימה עבור העובדים שלכם, וחשוב לוודא שהוא בעל הניסיון והכישורים הדרושים. להלן כמה דגשים לבחירה נכונה של האדריכל המתאים לתכנון המשרד שלכם:

  • הגדרת הצרכים: לפני שמתחילים לחפש חשוב להגדיר צרכים. מה אתם מחפשים במשרד החדש שלכם? מהם הצרכים של העובדים שלכם? מה התקציב שלכם? לאחר שתגדירו את אלו, תוכלו להתחיל לחפש אדריכלים שיכולים לענות עליהם.
  • קבלו המלצות: שאלו חברים / משפחה / קולגות אם יש להם המלצות לאדריכלים. כמובן שאפשרי לחפש ברשת.
  • ערכו מחקר: הקדישו זמן כדי לחקור את האדריכלים המומלצים. בדקו את האתרים שלהם, קרא ביקורות ובקשו תיק עבודות. חשוב למצוא אדריכלים עם ניסיון בתכנון מבני משרדים, ועם סגנון עיצוב שמתאים לעסק שלכם.
  • פגישה פרונטלית: לאחר שתצמצמו את הרשימה שלכם 2-3 אדריכלים, קבעו פגישות אישיות איתם. במהלך הפגישות, העלו את הצרכים והרצונות שלכם, והקשיבו להצעותיהם. חשוב למצוא אדריכלים שאתם מרגישים בנוח איתם.

שאלות שכדאי לשאול במהלך הפגישה:

  • איזה ניסיון יש לאדריכל בתכנון משרדים?
  • מהו סגנון העיצוב המוביל שלו?
  • כיצד יתמודד עם הצרכים הייחודיים של העסק ?
  • מהו התהליך שלו לתכנון משרדים?
  • עלות הפרויקט.

תכנון משרדים ועיצובם – מתחילים

בכל הקשור לתכנון ועיצוב מבני משרדים, סוג העסק ואופי העבודה משפיעים באופן ישיר על התוצאה הסופית, למשל, תכנון משרדים של חב' היי טק יבלוט באווירה משוחררת יותר עם חללי משחק ומנוחה מרווחים, חדר אוכל משודרג ואלמנטים נוספים הייחודיים לתחום זה, לעומת משרד עורכי דין המעוצב בצורה רצינית ומכובדת, עם נגיעה אלגנטית מתחכמת כולל מקום אחסון רב. במשרד פרסום / יח"צ האווירה תהיה דינאמית ו"צעירה" יותר, משולבת באלמנטים המעודדים חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסא.
עם בחירת האדריכל משרדים ניתן "האור הירוק" לתחילת הפרויקט, כעת מתחיל שלב התכנון הראשוני של המשרד יחד עם האדריכל. בשלב זה תעלו על הנייר את כל הצרכים והדרישות שלכם (ושל העובדים שלכם) כולל הסגנון העיצובי הנדרש והפרטים הקטנים ביותר. האדריכל יעלה סקיצה ראשונה המשקפת את כלל הנתונים שהועברו, כולל חלוקת חלל מותאמת לצרכי העובדים, כאשר אחת המטרות המובילות היא לצור סביבה פרודוקטיבית נעימה ומפרה לכלל העובדים כמו גם ללקוחות אם המגיעים אל המשרד.

יורדים לפרטים: לאחר שאושרה הסקיצה, התכנית מפורקת לתכניות טכניות שונות עבור בעלי המקצוע – תכנית נגרות, תכנית ריצוף, תכנית חשמל ותאורה וכו' כולל חומרי הגלם, הצבעים והדוגמאות בהם ישתמש האדריכל לתכנון ועיצוב פנים המשרד, כולל מיקום פריטי הריהוט השונים, עמדות העבודה, חדרי ישיבות, מטבחון, פינות מנוחה וכו'.

דגשים בתכנון מבני משרדים שכדאי להכיר

  • לכל עסק יש את האופי שלו וחשוב להבין מהם המסרים שבעל העסק רוצה להעביר לבאים, למשל ביטחון, אמינות, יושרה, שקיפות, יציבות וכו' ולהביא את הצבעים והגוונים המשדרים את כל אלו ולהתאימם במיקום בחלל המתוכנן בצורה מאוזנת והרמונית.
  • תכנון נכון של חלל משרדי מגיע עד רמת האקססוריז הקטנים ביותר ולכן חשוב לשמור על איזון והרמוניה בין כל אלו יחד עם הטפטים/ חיפויי קיר, הרצפה, הריהוט וכו'.
  • זה לא סוד שבעידן המודרני אנו מבלים יותר ויותר שעות מול המסך בחללים סגורים ויוצאים פחות החוצה. לכן, השילוב בין תאורה טבעית לתאורה מלאכותית חייב להיות מדויק וכזה ש"יכניס את החוץ פנימה" וישמור על קשר עם החוץ.
  • שילוב טכנולוגיה מתקדמת בהינו הכרח בתכנון משרדים. אדריכל מנוסה יידע לשלב חומרי גלם מתקדמים לצד בידוד אקוסטי/ תרמי ופתרונות ירוקים אחרים חסכוניים באנרגיה ובכך גם להפחית את עלויות הפרויקט תוך שיפור הבטיחות והפונקציונליות.

 תכנון מבני משרדים עם האדריכל סרג' בן דוד

המשרד שלכם הוא הפנים שלכם. האדריכל סרג' בן דוד מביא שנים של ניסיון ומקצועיות בתכנון משרדים בכל רחבי הארץ ומציג תכנון מוקפד ומדויק המשדר את אופיו וחוזקו של העסק לכל הבאים בפתח המשרד, בין אם העובדים, לקוחות, ספקים וכו'.

לאדריכל סרג' בן דוד סגנון אדריכלי קלאסי משולב בקווים מודרניים המעניקים לכל פרויקט אופי ייחודי המותאם לאופי העסק, עד לפרטים הקטנים ביותר.

מוזמנים ליצור קשר לתכנון ועיצוב המשרד שלכם>>

עוד כתבות

אדריכלות כפרית - סרג' בן דוד משרד אדריכלים
מגזין

חזרה לטבע: קסם האדריכלות הכפרית

תוכן עניינים   אדריכלות כפרית היא זרם אדריכלי המתמקד בהרמוניה בין מבנים לסביבתם הטבעית. זרם זה מדגיש שימוש בחומרים טבעיים, עיצוב פשוט ופונקציונאלי ויצירת חיבור

קרא עוד »