אדריכל סרג' בן דוד

תכנון בית פרטי – השלבים בדרך ליעד הנכסף

תוכן עניינים

כאשר אתם מדמיינים את בית החלומות שלכם, תכנון בית פרטי הוא צעד מכריע בדרך להגשמת החלום. בין אם אתם רוצים בית פרטי במפלס אחד או בית מרווח בן שתי קומות, תכנון קפדני הוא חיוני כדי להבטיח שהבית עונה על כל הצרכים והרצונות שלכם.

מה חשוב לדעת על תכנון בית פרטי מפלס אחד?

  • הגדרת צרכים והעדפות: הצעד הראשון בתכנון בית פרטי מפלס אחד הוא להגדיר בבירור את הצרכים, הדרישות וההעדפות שלכם. קחו בחשבון את מספר החדרים, את הגדלים שלהם ואת כל התכונות הספציפיות הנוספות שאתם רוצים שיהיו בכל חדר. חשבו על גורמים כמו נגישות, קרבה לשירותים וחללים אחרים בבית. יצירת רשימה (פרוגרמה) של דברים הכרחיים תעזור לכם להישאר ממוקדים במהלך תהליך העיצוב.
  • אדריכל או מעצב: בחירת אדריכל או מעצב פנים מנוסה, שיוכל להפוך את הרעיונות שלכם לעיצובים מעשיים, לייעל ולמקסם את ניצול החלל ולהבטיח שהבית עומד בחוקי הבנייה והתקנות של הרשות המקומית. וגם, כאן לא מומלץ לחסוך ולחפש אדריכל צעיר ללא ניסיון. אתם בוודאי לא רוצים ש"יתחלקו על הזקן" שלכם.
  • פריסה וזרימה: בבית עם מפלס אחד, הזרימה והפריסה שבו נחשבות לקריטיות ביותר. חשבו על חללי מגורים בקונספט פתוח, אור טבעי שנכנס פנימה ומעבר חלק בין פנים לחוץ. שאפו ליצור סביבת מגורים הרמונית המספקת את כל הצרכים, הפרטיים והחברתיים כאחד.
  • תנו עדיפות לקיימות ויעילות אנרגטית: שלבו אלמנטים של עיצוב בר-קיימא כגון חלונות חסכוניים באנרגיה, בידוד נכון ומערכות חימום וקירור מותאמות. בית חד מפלסי מתוכנן היטב יכול להפחית באופן משמעותי את צריכת האנרגיה והחשמל ולקדם אורח חיים ירוק וחסכוני יותר.

תכנון בית פרטי 2 קומות - סרג' בן דוד אדריכלות

מה כדאי לדעת על תכנון בית פרטי 2 קומות?

  • חלוקת חללים: בעת תכנון בית פרטי שתי קומות, חיוני להקצות חללים ושטחים כדי להבטיח פונקציונליות אופטימלית. בדר"כ, חללים ציבוריים כמו סלון, מטבח ופינת אוכל נמצאים בקומת הקרקע, בעוד שאזורים פרטיים כמו חדרי שינה וחדרי אמבטיה נמצאים בקומה העליונה. הקפידו על זרימה חלקה בין החללים והימנעו מצפיפות.
  • עיצוב גרם מדרגות: גרם המדרגות הוא אלמנט אדריכלי מרכזי בבית בן שתי קומות. התכנון שלו צריך להיות פונקציונלי ואסתטי כאחד. מדרגות לולייניות או צפות יכולות להוסיף טאצ' של אלגנטיות, בעוד שגרמי מדרגות מסורתיים פרקטיים יותר למשפחות עם ילדים קטנים או קשישים.
  • בטיחות: הבטיחות היא בעלת חשיבות עליונה בבית. התקינו מעקות בטיחות יציבים לאורך גרמי מדרגות ומרפסות. בחרו בחומרי ריצוף מונעי החלקה למניעת תאונות (אנטי סליפ), וודאו כי לחלונות בקומות העליונות יש מנגנוני בטיחות מתאימים.

ובכלל, רגע לפני שמתחילים את תכנון הבית כדאי לדעת:

  • סגנון עיצובי מגובש: כדאי להתמקד ביצירת קו עיצובי מגובש שמשתלב בצורה חלקה עם הסביבה. שלבו אלמנטים כמו פטיו או גינה כדי ליצור חיבור לטבע.
  • תקרות וגגות: משחקי גבהים בתקרה מוסיפים עניין עיצובי מתוחכם לבית, חלונות / צוהר בגגות גם הם מתבלים ומשדרגים את האווירה.
  • גינון וחללים חיצוניים: אתם עושים מאמץ לחבר בין החוץ לפנים הבית ולכן חשוב להמשיך באותו החיבור גם כאשר מתייחסים לחצר / הגינה. דק מעץ, פרגולה, פינת גריל, טוף דקורטיבי, בריכת נוי ואלמנטים נוספים יכולים לשדרג לכם את האירוח בצורה משמעותית ביותר.
  • אסתטיקה חיצונית: כדאי להשתמש בחומרים, מרקמים ומאפיינים אדריכליים שונים כדי להפוך את הבית שלכם למושך מבחינה חזותית.
  • חללים נפרדים לפונקציות שונות: בבית פרטי בן שתי קומות למשל, ניתן לייעד אזורים שונים לפונקציות שונות. קומת הקרקע יכולה לשמש כחלל המשותף, ואילו הקומה העליונה מאכלסת את החדרים הפרטיים וקומת המרתף לאירוח / משחקים / חלל עבודה (לאלו שעובדים מהבית).

תכנון בית פרטי עם אדריכל סרג' בן דוד

בדר"כ תכנון בית פרטי הוא פרויקט של פעם בחיים אלא אם כן אתם אדריכלים, בהנחה שאתם לא, כדאי לפנות לאדריכל מנוסה ומקצועי אשר יוכל לקחת את החלום שלכם ולהפכו למציאות, בדיוק כפי שאנו עושים כאן במשרד אדריכל סרג' בן דוד. כאן אנו מתכננים ומעצבים בתים יוקרתיים בסגנון אירופאי קלאסי עם טאצ' ישראלי קליל. הבתים מאופיינים בהקפדה מרבית על כלל הפרטים, הגדולים והקטנים כאחד, באסתטיקה ואמירה חזקה, תוך כדי התאמה לכל הדרישות והצרכים של הלקוח.

מוזמנים ליצור קשר לתכנון הבית המושלם שלכם- חייגו אלינו לשיחת ייעוץ או מלאו את הטופס שלפניכם ונדאג לחזור אליכם בהקדם>

לפרטים על תכנון בית פרטי עם אדריכל סרג' בן דוד>>

עוד כתבות

אדריכלות כפרית - סרג' בן דוד משרד אדריכלים
מגזין

חזרה לטבע: קסם האדריכלות הכפרית

תוכן עניינים   אדריכלות כפרית היא זרם אדריכלי המתמקד בהרמוניה בין מבנים לסביבתם הטבעית. זרם זה מדגיש שימוש בחומרים טבעיים, עיצוב פשוט ופונקציונאלי ויצירת חיבור

קרא עוד »