אדריכל סרג' בן דוד

עיצוב בית מודרני

תוכן עניינים

רבים שוגים במחשבה כי עיצוב בית מודרני משמעו עיצוב בית מנוכר וקר, וזה יכול להיות נכון אך רק במידה ומדובר במעצב שאינו יודע לעשות את עבודתו כראוי.

עיצוב בית מודרני הינו עיצוב מינימליסטי, אשר מדגיש בעיקר פונקציונליות וחללים פתוחים ורחבים, מה שמאפשר לתת טאצ' עיצובי בתיבול נקודות חן של סגנון החיים של דיירי הבית, כך שמתקבל בסופו של דבר בית בעיצוב מודרני, חמים ונעים. כלומר אם נסכם בפשטות, זהו סגנון עיצוב פנים המתמקד ביצירת חלל שהוא גם פונקציונלי וגם אסתטי.

הוא מאופיין בקווים נקיים, מינימליזם והתמקדות בפונקציונליות. עיצוב הבית המודרני משלב לרוב חומרים טבעיים, כמו עץ, אבן ומתכת, כמו גם טכנולוגיה מודרנית, כמו מערכות בית חכם. הוא גם כולל לעתים קרובות תוכניות קומה פתוחות, אור טבעי וצבעים ניטרליים. עיצוב הבית המודרני הוא דרך מצוינת ליצור בית מסוגנן ונוח שהוא גם פונקציונלי וגם אסתטי.

המאפיינים הבולטים של עיצוב בית מודרני

  • סגנון העיצוב המודרני מבוסס על "פחות שווה יותר" כאשר הכוונה היא לצמצם בקישוטיות, להתמקד בפרקטיות תוך שילוב אלמנטים גיאומטריים ברובם ולשמור על תחושה נקייה זורמת והרמונית.
  • חומרי הגלם המאפיינים את הסגנון הינם בטון, עץ ומתכת והצבעים בהם נעשה שימוש בעיצוב בית מודרני יהיו בדר"כ בהירים/ גוון בהיר/ ניטרלי.
  • על מנת לשמור על התחושה הפתוחה, ניעזר לרוב באלמנטים שקופים לחלוקה בין החללים השונים ובדלתות זכוכית.
  • השימוש בזכוכית מסייע לאור טבעי מן החוץ להיכנס פנימה אל החללים, לכן ככל שהפתחים יהיו רחבים יותר, כך יוכל אור טבעי להיכנס פנימה ולהשלים את האווירה העיצובית.
  • כתוספת לאווירה המודרנית, ניעזר בגופי תאורה נסתרים/ שקועים בגוון לבן/ ניקל/ מתכת, בעלי גוון תאורה לבן. את התאורה האינטימית יותר נשלב בנקודות קטנות בחדרי השינה/ פינות ישיבה/ צידי מדרגות, באופן משתלב שאינו גונב את תשומת הלב.
  • התאורה בעיצוב בית מודרני היא קריטית ובעלת חשיבות עליונה כהשלמה לאווירה הכללית, כאן ניעזר בגופים בעלי מראה נקי, חוסכי אנרגיה.
  • עיצוב בית מודרני, משלב לעיתים טכנולוגיה מודרנית, כמו מערכות בית חכם.
  • מטבח תעשייתי- מטבח מז'אנר עיצובי זה, כולל בתוכו אלמנטים כמו: קירות לבנים חשופות, רצפות בטון והדגשי מתכת. המדפים הפתוחים והעיצוב המינימליסטי יוצרים חלל נקי ופונקציונלי.

עיצוב בית מודרני - אדריכל סרג' בן דוד

כיצד הופכים בית מודרני ל"בית שלנו"?

כמו בכל סגנון עיצובי, ברגע שנוסיף את הטאצ' האישי שלנו, כך נרגיש "יותר בבית", ככל שנשלב אלמנטים עיצוביים ייחודיים, כך הבית יהיה "שלנו", מזמין, חמים ונעים ו…מודרני.

אלמנט עיצובי אהוב במיוחד בארץ הוא הדגשה של קיר אחד בסלון ולהעניק לו מראה שונה משאר הקירות כמו למשל שילוב בריקים, טיח דקורטיבי (שליכט צבעוני), גוון שונה מהגוון הכללי של הקירות בחלל. הכלל המנחה העיקרי בעיצוב בית מודרני הוא – לא להעמיס על מנת שלא להכביד על העין ועל התחושה האוורירית אותה אנו מקבלים מהסגנון המודרני.

ריהוט מתאים לסגנון מודרני הינו ריהוט "מרחף" בעל קווים ישרים נקיים (מזנון מרחף, מדרגות מרחפות, מעקה זכוכית ועוד).

שילובים של טקסטורות מאותו הצבע, מעניקים משחקים "שקטים", של אווירה חמימה, כמו למשל- על קיר בריקים לבן, נציב ספת "ר" מעור לבן ועל הרצפה נניח שטיח צמר לבן ובפינת החדר תעמוד מנורת רצפה לבנה עם תאורה ממוקדת. כל אלו מעניקים שלמות הרמוניה עיצובית מודרנית. תאורה היא מרכיב חשוב בעיצוב הבית המודרני. השתמשו בשילוב של תאורה עילית ותאורת הדגשה כדי ליצור אווירה חמה ומזמינה בחלל המבנה.

בחינת הטרנדים האחרונים בעולם עיצוב הבתים המודרניים

עיצוב הבית המודרני מתפתח כל הזמן וזה עלול להיות קשה לעקוב אחר הטרנדים האחרונים- מאלגנטי ומינימליסטי ועד נועז ותוסס, יש המון אפשרויות לבחירה בכל הנוגע ליצירת בית מודרני. כאן בקטע זה של המאמר, נחקור כמה מהטרנדים הפופולריים ביותר בעיצוב הבית המודרני כיום.

תוכניות קומה פתוחות

זהו אחד הטרנדים הפופולריים ביותר בעיצוב בתים מודרניים בימינו. סגנון עיצובי זה, מאפשר תחושה מרווחת ואוורירית יותר, כמו גם תחושת חיבור גדולה יותר בין החדרים השונים בחלל המבנה. תוכניות קומה פתוחות, הינן נהדרות עבור פונקציית האירוח עבור בעל הנכס, היות שהן מאפשרות יותר אינטראקציה חברתית בין האורחים.

מִעוּטָנוּת (מינימליזם)

מינימליזם הוא טרנד ידוע ואהוב נוסף בעיצוב הבית המודרני. סגנון זה מתמקד בפשטות ובפונקציונליות, תוך דגש על קווים נקיים. זוהי גישה עיצובית מעולה עבור יצירת אווירה רגועה ושלווה בבית.

צורות גיאומטריות

ניתן להשתמש בצורות גיאומטריות ליצירת מראה נועז ומושך את העין בבית.

שימוש בחומרים טבעיים

 מגמה זו מתמקדת בשימוש בחומרים כמו עץ, אבן ומתכת כדי ליצור תחושה אורגנית וטבעית יותר בבית. חומרים טבעיים הינם מעולים ליצירת אווירה חמה ומזמינה.

שילוב טכנולוגיה חכמה

מגמה זו מתמקדת בשילוב טכנולוגיה בבית על מנת להפוך אותו ליעיל ונוח יותר. ניתן להשתמש בטכנולוגיית "בית חכם", לשליטה בתאורה, מיזוג/חימום, מולטימדיה ואפילו במערכות האבטחה.

אלה הם רק חלק מהטרנדים האחרונים בעיצוב הבית המודרני. בין אם אתם מחפשים מראה מלוטש ומינימליסטי או משהו נועז ותוסס יותר, יש הרבה אפשרויות לבחירה בכל הנוגע ליצירת בית מודרני.

לסיכום

עיצוב הבית מודרני הוא דרך מצוינת ליצור מרחב מגורים מסוגנן ונוח המשקף את הסגנון והטעם האישי שלכם/ן. זוהי דרך מצוינת ליצור אמירה ואווירה ייחודית ומזמינה בביתכם.

אם אתם מאוהבי סגנון העיצוב המודרני, הגעתם למקום הנכון, משרדו של האדריכל סרג' בן דוד מתמחה בתכנון ועיצוב פנים של בתי יוקרה בסגנון מודרני מאז 1998 ואחד מהמובילים בארץ לסגנון זה.

האדריכל סרג' בן דוד אחראי על תכנון ועיצוב פרויקטים רבים בכל רחבי הארץ, החל מתכנון ערים, שכונות מגורים, מרכזים מסחריים ולקוחות פרטיים.

העבודה עם האדריכל סרג' בן דוד מעניקה ללקוח את הביטחון והשקט כי יש קשב לרצונות והדרישות, תוך התאמה מושלמת לסגנון המודרני המבוקש.

עוד כתבות

בניית בריכת בטון - מאמר של סרג' בן דוד משרד אדריכלים
מגזין

איך בונים בריכות בטון?

תוכן עניינים מי לא חולם על בריכה בחצר הבית? אפשר לומר שזהו רצון של רבים, אך מה זה מצריך מכם חוץ מבחירת השטח בחצר? בריכות

קרא עוד »