אדריכל סרג' בן דוד

איך ניתן לעצב ולשדרג מטבח קיים?

זה נכון שהמטבח הוא המקום שבו אנחנו מכינים אוכל, אבל הוא גם המקום שבו אנחנו יושבים עם בני משפחה וחברים, יוצרים זכרונות וזוכים לזמן איכות יחדיו. לכן, פרויקט של עיצוב מטבחים מתחיל ונגמר בהתאמה הנכונה לצרכיכם ועל כך ועוד, תוכלו לקרוא בהמשך המאמר שלפניכם.

עיצוב מטבח והתקציב – התאמת צרכים

בין אם אתם חובבי מאסטר שף או MKR, המטבח הוא הלב של בתים ישראליים טיפוסיים, וזו הסיבה שאתם קוראים את השורות האלו. מכיוון שחלל זה תופס חשיבות עליונה בבתים רבים, עיצוב מטבח  חייב להתחיל עם תוכנית נכונה ברמה הפרקטית וכן ברמה התקציבית. לכן, לפני שתתחילו לפנטז על להפיל קירות או לעקור ארונות ישנים ממקומם, חשוב להגדיר במדויק כמה אתם מתכננים להשקיע בפרויקט הזה. אם התקציב נמוך, או שמא הוא גבוה, יש לכך השלכות ישירות על סוגי החומרים שבהם תשתמשו בפרויקט. כך או כך, חשוב לייעד בערך 15% – 20% מהתקציב עבור עלויות לא צפויות. 

בחרו את החומרים הנכונים לעיצוב המטבח

בתחילתו של כל פרויקט לצורך עיצוב מטבחים צריך לקחת בחשבון את החומרים, שממלאים תפקיד עצום במראה, בפונקציונליות ובמחיר של עיצוב המטבח. עם זאת, חשוב גם לקחת בחשבון את התחזוקה העתידית של אותם חומרים. לדוגמה, משטחי שיש, פורצלן וגרניט בדרך כלל יצריכו תחזוקה וניקוי בשיטות מיוחדות (אלו הם חומרים אשר נחשבים לעדינים). לכן, כשאתם בוחרים את החומרים לעבוד איתם בפרויקט עיצוב המטבח, אל תתייחסו רק למחיר הנקוב בחנות לפי מ"ר. קחו בחשבון גם את סוג התחזוקה של החומרים בעתיד, וכן את העמידות של אותם חומרים. כלל האצבע הוא שככל שהחומרים עדינים יותר, ככה התחזוקה שלהם יותר יקרה.

שדרוג מטבח - אדריכל סרג' בן דוד

טיפים לשדרוג מטבח קיים

  • התייעצו עם איש מקצוע: אם אתם לא בטוחים איך לשדרג את המטבח שלכם, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, כגון מעצב פנים או יועץ בתחום המטבחים.
  • השאירו מקום לגדילה: אם אתם מתכננים להגדיל את המשפחה, הקפידו להשאיר מקום לגדילה במטבח. זה יכול לבוא בידי ביטוי בתוספת של מקומות ישיבה, מקום אחסון או משטחי עבודה.
  • התאיימו את המטבח לסגנון שלכם: חשוב שהמטבח שלכם יהיה מעוצב בסגנון שאתם אוהבים. זה יכול להיות סגנון מודרני, כפרי או כל סגנון אחר שאתם אוהבים.

כלל חשוב נוסף לעיצוב מטבח – סוג השימוש בחלל

בשורה התחתונה, ארונות, משטחים וריצוף צריכים לא רק להיראות טוב, אלא גם להיות עמידים וקלים לתחזוקה. עם זאת, חשוב להדגיש שהעמידות של החומרים מושפעת ישירות מאופן השימוש בחלל המטבח. לכן, בעת בחירת חומרים עבור עיצוב מטבחים, קחו בחשבון את האופן שבו אתם נוהגים להשתמש במטבח. למשל, אם יש בבית ילדים קטנים או חיות מחמד, ייתכן שיהיה לכם כדאי להימנע מחומרים כמו שיש או רצפות עץ. אלו הן רצפות הנחשבות עדינות יותר מסוגי ריצוף אחרים, והן לרוב יתאימו לחלל שמטרתו היא יותר אסתטית מאשר פונקציונאלית. 

לסיכום – כמה עולה עיצוב מטבחים? 

מחיר עיצוב מטבחים משתנה בהתאם לסוג התאורה שתבחרו להתקין במטבח, בהתאם לסוגי מכשירי החשמל, החומרים בהם תשתמשו, בהתאם לגודל המטבח ועוד. אבל, באופן כללי אפשר להגיד כי מחיר עיצוב מטבחים בדרך כלל ינוע בין כמה עשרות אלפי שקלים בודדים. אפשר לצלוח את הפרויקט הזה גם בעלויות של מאות או אלפי שקלים, אבל בד"כ יהיה מדובר בהחלפה של ידיות ארונות, התקנת חיפויי קירות וכולי. כך או כך, לא משנה מה גובה התקציב, חשוב שתערכו השוואת מחירים לעיצוב מטבחים. החיסכון הוא כולו שלכם, כך שחבל לוותר על הזכות הצרכנית הזאת לחסוך בכיס. 

עוד כתבות

אדריכלות כפרית - סרג' בן דוד משרד אדריכלים
מגזין

חזרה לטבע: קסם האדריכלות הכפרית

תוכן עניינים   אדריכלות כפרית היא זרם אדריכלי המתמקד בהרמוניה בין מבנים לסביבתם הטבעית. זרם זה מדגיש שימוש בחומרים טבעיים, עיצוב פשוט ופונקציונאלי ויצירת חיבור

קרא עוד »